۱ دی ۱۳۹۲، ۹:۲۶

ظهرابی:

یوزپلنگ آسیایی وارد کتب درسی می شود

یوزپلنگ آسیایی وارد کتب درسی می شود

سمنان – خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: یوزپلنگ آسیایی، میراث کهن طبیعت، سال آینده وارد کتب درسی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ظهرابی شامگاه شنبه در حاشیه نشست مشترک کارشناسان ادارات کل آموزش و پرورش و محیط زیست استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی در بدنه جامعه برای حفظ محیط زیست و حیات وحش تاکید کرد و اظهار داشت: با وزارت آموزش و پرورش توافقنامه ای امضاء شده است که تا مطالب بیشتری از دانستنی های زیست محیطی در کتب درسی وارد شود.

وی همچنین افزود: یک تیم مولف با ترکیب مولفین گروه مطالعات جغرافیای وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان دفتر آموزش مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست تشکیل شد و برای مطالعه میدانی و بازدید از زیستگاه های یوز پلنگ آسیایی در اولین اقدام خود وارد استان سمنان شدند.

شکارچیان سابقه دار در دام ماموران حفاظت محیط زیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه مأموران اجرایی منطقه حفاظت شده پرور در حين گشت و كنترل مناطق موفق به دستگیری دو نفر از شکارچیان متخلف و سابقه دار شدند، گفت: این محیط بانان در یک عملیات ضربتی، این متخلفان را در مناطقی موسوم به قبله کوه غافلگیر کرده و دستگیر کردند.

ظهرابی ادامه کرد: این شکارچیان که اقدام به شکار یک راس قوچ وحشی کرده بودند از متخلفان سرسخت و سابقه دار شکار و صید در استان هستند که بارها و در کمال بی رحمی اقدام به شکار حیات وحش منطقه کرده و دارای سوابق کیفری در مراجع قضایی استان هستند.

وی ضمن تقدیر از محیط بانان سخت کوش استان سمنان اضافه کرد: از نامبردگان تعداد یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو و یک قبضه اسلحه خفیف تک تیر گلنگدنی و تعدادی ادوات شکار و صید کشف و ضبط شده است و پرونده جهت پیگیری و برخورد قانونی در اختیار مراجع قضایی استان  قرار گرفت.

3سال حبس و 60 میلیون ریال جزای نقدی برای صیاد پرندگان شکاری در گرمسار

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه در آبان ماه سالجاری صیاد متخلفی به جرم نگهداری پرندگان شکاری و شروع به شکار پرندگان وحشی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست گرمسار دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شده بود، گفت: این متخلف پس از ارائه دادخواست و مطالبه ضرر و زیان و پیگیری های به عمل آمده توسط این اداره کل، به سه سال حبس و 60 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

ظهرابی تصریح کرد: در زمان دستگیری، از متهم مذکور تعداد پنج قطعه کبوتر وحشی و یک بهله دلیجه کشف و ضبط شد.

بررسی وضعیت تمام زیستگاه های یوز پلنگ آسیایی در ایران

کارشناس مسئول گروه جغرافیای وزارت آموزش و پرورش نیز در این گفتگو اظهار داشت: تصمیم داریم از زیستگاه های یوز پلنگ آسیایی در ایران بازدید کنیم تا بهترین و کامل ترین مطالب آموزشی در این خصوص وارد کتب درسی شود.

ملک محمودی تصریح کرد: در حال حاضر با کتاب های مطالعات اجتماعی، جغرافیا، علوم و زمین شناسی مطالب زیست محیطی به دانش آموزان آموزش ارئه می شود که در آینده این مطالب با کیفیت و کمیت مطلوب تری عرضه خواهد شد.

کد خبر 2200362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha